Województwo:

dolnośląskie

Obiekty/miejsca tworzące szlak:
  • schron kompanii piechoty nr 20 przy ul. Wiaduktowej
  • pozostałości po stanowiskach obrony przeciwlotniczej w Lesie Rakowieckim
  • schron kompanii piechoty – I.R. (Infanterie Raum) nr 1 przy ul. Dembowskiego
  • dwa mobilizacyjne schrony piechoty na Grobli Łaniewskiej
  • dwa mobilizacyjne schrony piechoty na ul. Ludowej
  • schron mobilizacyjny piechoty przy ul. Ceglanej
  • schron kompanii piechoty nr 2 przy ul. Ełckiej
  • schron piechoty nr 3 przy ul. Rakowej
  • fort piechoty nr 4 na Lisiej Górze
  • schron piechoty nr 5 przy ul. Redyckiej
  • fort piechoty I. St. (Infanterie Stellungen) nr 6 przy ul. Polanowickiej
  • fort piechoty I. St. nr 7 przy ul. Żmirodzkiej (przy rondzie węzła Wrocław Północ AOW)
  • fort piechoty nr 8 i 8a na Górze Owsianka
  • schron kompanii piechoty nr 9 przy ul. Pełczyńskiej
  • ruiny schronu kompanii piechoty nr 9a w Lesie Osobowickim
  • schrony przeciwlotniczy w wale przy ul. Osobowickiej
  • artyleryjski blokhaus kolejowy przy moście Milenijnym
  • schron piechoty nr 10 przy Cmentarzu Żydowskim (ul. Lotnicza)
  • ruiny schronu piechoty nr 10a przy ul. Bystrzyckiej
  • schron piechoty nr 11 przy ul. Strzegomskiej
  • schron piechoty nr 12 (okolice ul. Klecińskiej)
  • schron piechoty nr 13 między Cmentarzem Grabiszyńskim a Ślęzą
  • schron piechoty nr 14 przy ul. Odkrywców
  • ruiny schronu kompanii piechoty nr 15 (skrz. ul. Skarbowców/ul. Wietrzna)
  • mały schron cywilny przy ul. Pawiej

Opis tematyzacji:

„Trasa obiektów militarnych Wrocławia to duża, 54-kilometrowa pętla wiodąca przez większość zabytkowych obiektów militarnych wewnętrznego pierścienia obronnego miasta. W 1889 r. naczelne dowództwo armii niemieckiej podjęło decyzję o stworzeniu Festung Breslau (Twierdzy Wrocław). Budowano ją ponad trzydzieści lat. W pierwszym etapie rozbudowy fortyfikacji, trwającym od lat 90. XIX w. do końca I wojny światowej, powstało prawie trzy czwarte wszystkich umocnień znajdujących się na trasie zwiedzania. Pozostałe obiekty powstawały w okresie międzywojennym oraz podczas samej II wojny światowej.” (opis ze strony www.wroclaw.pl)

Podmiot zarządzający:

Urząd Miejski Wrocławia Wydział Inżynierii Miejskiej Sekcja ds. rozwoju ruchu rowerowego

Strona www

Czy szlak wyposażono w infrastrukturę turystyczną?

Tak